Shopping!

Jeg er veldig glad i å handle krydderier osv i litt mer eksotiske butikker enn Rema 1000. Ikke noe gale med vanlige «norske» butikker, men på krydderfronten kommer de liksom litt til kort. I tillegg er det meste litt billigere i de eksotiske butikkene. Min favorittbutikk i Bergen er «Global Foods» som ligger vis a vis bystasjonen. Den er ryddig og har et godt utvalg av det meste.

I forrige uke skulle jeg på krydder-handletur da jeg var tom for en del av mine vanlige krydderier. I tillegg har jeg lenge hatt lyst til å prøve meg på kinesisk mat så jeg bestemte meg for å handle inn noen av de klassiske kinesiske ingrediensene.

Her er resultatet:

Shopping

Jeg handlet:
Hoisin saus
Lys og mørk soyasaus
Østerssaus
Fiskesaus
Sesamolje

Hakket ingefær og galangal
Mild og (grise)sterk curry
Paprikakrydder
Jalapenos
Nudler
Tahini

Det eneste jeg ikke fant som jeg hadde bestemt meg for å kjøpe var risvineddik…..men jeg kan sikkert bruke hvitvinseddik isteden….

~Linn~

Om matmums

Matmums de luxe....elsker mat og vin...og mange andre ting som min nydelige datter og fantastiske mann, krim i bok og tv-form mm
Dette innlegget ble publisert i Krydder. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar